Första. 

Allt har en första gång. Som idag. Första gången på hela skolåret som jag och Douglas är superförkylda. Snoret rinner och halsen gör ont. Vi har klarat oss sen i september. Men så dök den upp. Första förkylningen. På första sommarlovsdagen. 

Vi bakade då de första sommarlovsbullarna. Det är bra att ta med på picnic och så. 

Mycket vitaminer och näring. Eller var det tvärtom. Har ni förresten sett den förskräckligt fula köksbänken!? Teracotta klinker. Japp. Så har vi det. Inte mitt val. Om vi säger så. En av avigsidorna med att hyra. 

Idag blev också Sidneys första tågresa själv in till stan. Greta vann biljetter till en Yankees match på father daughter dance men var föga intresserad av att gå. Sonen klarade såklart utmärkt av detta. Både att åka tåg och att gå på match. Samt att hitta pappan. Eftersom att sonens telefon är kaputt för typ åttahundraförtionde gången så var jag lätt nervös. Men å andra sidan tänkte jag att jag klarade mig finfint utan telefon när jag växte upp så nog skulle han klara sig allt! 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

