Inte första.

Ni vet de där dagarna. När man fått nog. Av allt. Sig själv. Sin omgivning. Människor i allmänhet liksom. Eller ni vet kanske inte?

Ni kanske är en av dem som njutbart redan bakat en limpa surdegsbröd, kört yoga på bryggan till det nyrenoverade torpet (som efter renoveringen blev värderat till det dubbla) och druckit kaffe av egenodlade jävla kaffebönor?

Era barn sitter minsann inte och tittar på fördummande youtube videos med barn som pratar med högpitchade röster och öppnar små satansplastpresenter. De är säkert i harmoni med skogen och är nu ute och samlar kottar för att bygga en kottkoloni av små hittepådjur som de leker med resten av dagen utan att överhuvudtaget bli osams med varandra så att du kan förbereda långkoket och pynta trädgården med kulörta lyktor för ikväll kommer hela tjocka släkten på kalas. Eller nåt. (Tror att det var de här artiklarna som triggade just detta. Vad är detta? För galenskaper. Vavavava?)

Om era live ser ut så kan ni sluta läsa nu. För här kommer det. Klaget. För miliontegången.

Och nej. Tänk inte att jag behöver meditera mera för att bli i harmoni. Jag lovar. Det är inte det jag behöver. Jag behöver något annat. Om saker går långsammare så somnar jag in för evigt. Amen. Tålamodet är slut. Jag behöver fart och fläkt nu.

Jag halkade in och läste om en massa framgångsrika unga kvinnor. Som jag på riktigt tycker är fantastiska. På riktigt. Är inte bitter. Lovar.

Men. Då känner jag mig fängslad. I mitt visum. Jag kan inte jobba med något. Alls. På det visum jag har och det är så superfrustrerande. Jag är livegen. Och det är jag bitter på. Det var inte så det skulle vara. Jag vill också göra något. Vara kreativ och skapa. Tjäna pengar. Framförallt det tror jag. Bidra liksom. Har en plan färdig och vill bara börja.

Och så tänker jag. Om DumTrump blir president. Då kanske vi inte får vårt Greencard. Alls. Då måste vi härifrån. Och hur ska det gå till? Gaaaahhhhhhh. Japp. Det är en sån dag. Kommer nog gå åt många bullar har jag en känsla av.

Over and out. Klaget är slut.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inte första.

  1. Thuna Anita skriver:

    Om du gillar hundar……bli en host på DogVacay.com. Vill du veta mer skriv till at00@cox.net så berättar jag.

    Gilla

  2. annarakel skriver:

    Ok, tack. Men skulle mer behöva lämna bort min egen 🙂

    Gilla

Kommentera

